Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Pętla Krzyki do remontu, MPK szuka wykonawcy dokumentacji

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Pętla Krzyki do remontu, MPK szuka wykonawcy dokumentacji
Fot. Daniel SiwakUlicą Powstańców Śląskich tramwaje dojeżdżają do pętli Krzyki
MPK Wrocław rozpoczęło poszukiwania firm, które opracują dokumentację projektową kolejnej planowanej inwestycji. Tym razem będzie to modernizacja pętli Krzyki oraz torowiska w obrębie ul. Krzyckiej.

Do zaprojektowania jest odcinek torowiska na al. Karkonoskiej pomiędzy ul. Krzycką a pętlą Krzyki wraz z samą pętlą. Dokumentacja ma obejmować także wykonanie regulacji sieci trakcyjnej na remontowanym odcinku. To kolejna – po mijance na ul. Przyjaźni – inwestycja dla transportu szynowego we Wrocławiu.

Jakie założenia dla przebudowy torowiska na al. Karkonoskiej?

W przypadku wspomnianego odcinka al. Karkonoskiej, stan techniczny nawierzchni w jest zły. Zdiagnozowano tam liczne zapadnięcia i wykruszenia kostki okalającej torowisko oraz zapadnięcia samych szyn. Natomiast na pętli tramwajowej nie są spełnione wymogi dotyczące skrajni tramwajowej.


Wyświetl większą mapę

Wiadomo, że w zależności od odcinka, wybrano różną technologię. I tak fragment ok. 15 metrów pomiędzy jezdnią ul. Krzyckiej – w kierunku północnym będzie osadzony na podkładach betonowych z przykryciem warstwą żwiru. Przejazd przez ulicę Krzycką oraz wjazd na pętle ma być zabudowany w kostce i tak samo jak torowisko od ul. Krzyckiej do wyjazdu z pętli. Natomiast na samej pętli przewidziano tzw. zielone torowisko oraz nowe smarownice torowe.

MPK Wrocław zastrzega jednak, że z uwagi na fakt, iż obszar znajduje się w Gminnej Ewidencji Zabytków, ostateczna decyzja dotycząca rodzaju nawierzchni należeć będzie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Planowany remont nie przewiduje natomiast modernizacji przystanków tramwajowych “Krzyki”.

Cena i doświadczenie projektanta – warunki dla wykonawcy

Firmy zainteresowane wykonaniem dokumentacji mogą składać swoje oferty do 9 września do godz. 9. Decydującym kryterium będzie przede wszystkim cena: 60 proc. oraz doświadczenie projektanta posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej (40 proc.).

Termin na wykonanie dokumentacji to 115 dni od dnia podpisania umowy. Oznacza to, że na opracowanie trzeba będzie poczekać przynajmniej do pierwszego półrocza 2026 roku.

Przypomnimy, że w ostatnich miesiącach MPK Wrocław lub Wrocławskie Inwestycje prowadzą małą ofensywę przetargową. Niedawno otwarte zostały oferty na dokumentację torowisk na ul. Teatralnej i Moście Pokoju oraz przebudowy ul. Nowowiejskiej na Ołbinie. W tym pierwszym przypadku były mocno poza budżetem. Niedawno poznaliśmy wykonawcę projektu dla WI trasy tramwajowej na Księże Wielkie. Natomiast MPK nadal szuka projektantów torowisk na ulicach Mickiewicza i Łokietka.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij